Blog afstudeerstage #10/11 – Zoeken naar creativiteit

with Geen reacties

We zijn halverwege! En ik ben weer vergeten om een update te schrijven. Dus vandaar dat ik daar deze week even mee begin.
Helaas was er deze week niet veel opmerkelijks gebeurd.

Artikelen

Deze week heb ik een aantal artikelen geschreven voor Toffedingen, en hiermee veel geleerd over CBD olie? Wellicht komt die kennis later nog van pas. Onderzoek doen naar dit soort onderwerpen vind ik altijd erg leuk, er valt altijd wat nieuws te leren. Daarnaast moet je slim omgaan met woorden, wat altijd leuk is!

Contentstrategie

Weken geleden heb ik een zoekwoordenonderzoek uitgevoerd. Dit is een van de stappen van de VINC-methode. In week 11 hebben we gebaseerd op dit onderzoek een customer funnel gemaakt.

Je kiest de belangrijkste zoekwoorden uit voor dit onderzoek. Daarna hebben we stukken content bedacht op basis van deze zoekwoorden. Je klant kan zich in 4 fasen bevinden: Bewustzijn, Oplossingen zoeken, Keuze Alternatieven en Bestaande klant.
Het kan zijn dat je klanten zich nog niet bewust zijn van hun problemen.
Je koppelt je bedachte stukken content aan de 4 fasen, en nu weet je hoe je je bezoeker naar jouw website gaat lokken. Door relevante content op de goede plaats te zetten, en door te adverteren op basis van de bezoekersfase.

Stappen N.a.v. de funnel
De Funnel

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ontwerpjes

Het is nu duidelijk dat de website voor het concept Digitaal Groeien gaat heten. Hiervoor heb ik wat ontwerpjes gemaakt. Gelukkig gaat het deze weken wel ietsje beter – in de weken hiervoor had ik totaal geen creativiteit en was het erg moeilijk om goede ideeën te verzinnen.

Toch is het nog niet ‘klaar’ – het design moet draaien om de content, en niet andersom. Dus ik ga nog even verder met brainstormen!

Leave a Reply